برنامه غذایی و تمرینات روزانه لیونل مسی

  برنامه تمرینات روزانه  

برنامه تمرینات او به دو قسمت تقسیم می شود.

بخش اول : تمرینات كششی خاص كه تركیبی از تمرینات انعطاف پذیری و قدرتی هستند.شامل اسكوات جامپ ( جمع كردن بدن در حالت زانوی نود درجه و پرش حین باز كردن دستان به بالا)و طناب زدن،پرش از مانع.سپس یك تمرین هوازی ده دقیقه انجام می شود و چند استارت كوتاه.این تمرینات برای آمادگی جسمانی در مواجه با حالات مختلف در زمین فوتبال طراحی می شوند.

بخش دوم : این بخش بر انجام حركات فعال مختلف تمركز دارد.شامل دویدن با حالت زانو بلند،نشستن روی زانو و قرار گرفتن در حالت ایستاده كه معمولا با وزنه انجام می شود،انجام همین حركت به صورت مالتی دایركشنال و ... این تمرین با یك تمرین هوازی ده دقیقه ای دیگر به پایان می رسد.

گفتنی است این تمرینات جدا از تمرینات تیمی بارسا انجام می شوند.سپس لیونل زیر نظر رادنی یی تمرینات یوگا را پیگیری می كند.او یوگا را عامل نشاط مجدد و آرامش درونی خود می داند.

 برنامه غذایی

شاید تمرین كردن مانند لیونل مسی برای خیلی ها سخت باشد اما غذا خوردن به شیوه او نه.

 10 روز قبل از بازی

لیونل مسی از رژیم بر پایه كاهش كربوهیدرات در بدن استفاده می كند.این رژیم كه بدن را در حالت مناسب قرار می دهد شامل صرف وعده های پروتئینی سه بار در روز  و نوشیدن 8 لیوان آب می شود.

5 روز قبل از بازی

مصرف سوپ سبزیجات (شامل زردچوبه،فلفل قرمز،زنجبیل،گشنیز) پیش از هر وعده غذایی كه به رقیق كردن خون كمك می كند.خون رقیق تر آسان تر در رگ ها حركت می كند و اكسیژن را منتقل می نماید.

یك روز پیش از بازی

غذا شامل ماهی،میگو و یا مرغ در كنار سیب زمینی آب پز،سبزیجات و یك پرتغال.

6 ساعت قبل از بازی

استراحت در این زمان بهترین گزینه است تا بیدار بودن و خوردن با این حال او از خوردن غذا های گندم پایه و كربوهیدارتی به شدت اجتناب می كند كه باعث كندی و كرختی می شود.معمولا سفیده تخم مرغ در این زمان بهترین گزینه است.

90 دقیقه پیش از بازی

مسی در این زمان به خوردن میوه جات تمایل دارد كه از فیبر كافی و میزان شكر پایین برخوردار هستند.موز،انبه و سیب.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 19:22 | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.